A Bizottságnak kétségei vannak egyebek mellett a tényleges közszükséglet fennállásával kapcsolatban is

Franciaország 2019 júniusában három közszolgáltatási megbízási szerződést kötött a Corsica Linea nevű társasággal Marseille, valamint a korzikai Ajaccio, Bastia és L’Île-Rousse települések közötti vízi személyszállítási szolgáltatás ellátására 2019. október 1. és 2020. december 31. között.

A Bizottság előzetes véleménye alapján ezek a szerződések az alábbi indokok miatt állami támogatást tartalmaznak, mivel nem teljesül az Altmark-ügyben hozott ítélet szerinti négy kumulatív feltétel, illetve a Bizottság szerint a társaság a versenytársaival szemben jogosulatlan előnyhöz jutott a szerződések révén, ami sértheti az általános gazdasági érdekű szolgáltatásokra vonatkozó uniós szabályokat.

A Bizottság az eljárásindító határozata alapján

- kétli, hogy a társaság megbízása valóban közszükségletet elégít ki, és hogy az odaítélési eljárás megfelelt a közbeszerzési szabályoknak,

- úgy véli, hogy a szerződésben rögzített kötelezettségek aránytalanok és szükségtelenek (a francia állam egy bizonyos flottatípus alkalmazását írta elő, és kizárta egyes kikötők használatát), és

- attól tart, hogy túlkompenzáció történt, ugyanis a társaság nem megfelelően különítette el a közszolgáltatáshoz, valamint a kereskedelmi tevékenységeihez kapcsolódó költségeit.

A Bizottság angol nyelvű sajtóközleménye itt érhető el.