Az Európai Bizottság arra a következtetésre jutott, hogy a dániai Rödby és a németországi Puttgarden között kiépítendő közúti és vasúti alagút dán kormány általi finanszírozása összhangban van az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályokkal
Az Európai Bizottság 2020. március 20-án jóváhagyta a Fehmarnbelt-projekthez nyújtandó, Dánia által bejelentett állami támogatást.
Mivel a Fehmarnbelt-projekt európai közérdeket képviselő jelentős projektnek minősül („IPCEI”), a tervezett dán intézkedéseket a Bizottság az IPCEI-ről szóló közleményében meghatározott összeegyeztethetőségi kritériumok alapján vizsgálta.
A Fehmarnbelt-összeköttetés teljes hossza 19 kilométer lesz, ebből 17,6 kilométer egy,a földfelszínen elkészített és később a víz alá süllyesztett és ott összeszerelt alagútból áll majd, mely egy négysávos autópályát és egy kétvágányú vasúti pályát vezet majd át a tengerszoros alatt. A Bizottság úgy véli, hogy az összeköttetés kulcsszerepet játszik majd a közép-európai régió és az északi országok határokon átnyúló integrációjában, és ezáltal az európai gazdaság teljesítményének előmozdításában.
A Dánia által benyújtott információk vizsgálatát követően a Bizottság arra a következtetésre jutott, hogy a tervezett dán állami intézkedések (tőkejuttatás, kölcsönök és garanciák) összhangban vannak az uniós állami támogatásokra vonatkozó szabályokkal, mivel a projekt pozitív hatásai egyértelműen meghaladják a verseny esetleges torzulását mint negatív hatást.
A projekthez tervezett finanszírozást már korábban, 2015-ben jóváhagyta az Európai Bizottság, de akkor két kompvállalat megtámadta a határozatot a Törvényszék előtt. A Bizottság mostani, új döntésére azért volt szükség, mert a Törvényszék eljárási okokból megsemmisítette a korábbi határozatot.
Az Európai Bizottság angol nyelvű sajtóközleménye ide kattintva érhető el.